Ingenting att göra

Just nu är jag på jobbet, det finns nada att göra. Sitter och lyssnar på Nrjs webbradio, efter lunch idag var det tydligen nerdraget till endast 1 lab på jobbet, vilket betyder att jag som sitter i receptionen knappt får någonting att göra, egentligen brukar sköterskorna ta emot patienterna själva då, men dem ville ha kvar mig ändå, och jag får betalt för att sitta och göra ingenting, ska väl inte klaga.
Högskoleprovet börjar torna upp sig som ett hotfullt moln, nu är det inte långt kvar. Så anledningen till att jag pluggar är för att jag ska göra högskoleprovet.
Jag har inte så stora förhoppningar om ett bra resultat, men det känns som att det är bra att göra provet ändå.
Tanken är att jag ska söka in till Juristlinjen till hösten, måste bara plugga upp två betyg nu till våren, det är ju ganska höga antagningspoäng, tyvärr.

Idag har vi vädret på vår sida i Göteborg, det är soligt, och jag har lagt undan vinterjackan. Känns riktigt skönt, våren är äntligen på väg!

Ikväll har jag inga speciella planer, pratade med pojkvännen igår, han skulle kolla på något band som spelade, känner mig inte så lockad av det med tanke på att jag ska upp tidigt och jobba. Men för er som är lediga imorgon så kanske det vore något. Det är Karlssons Garage i Göteborg som ska ha det ikväll, ligger längs linnegatan. Det kan verkligen rekommenderas då det är en mysig bar/pub.

Själv ska jag nog hänga lite i stallet för ovanlighetens skull, not. haha. Idag blir det ett longeringspass för hästen. För er som inte vet vad det är, så är det när man jobbar hästen på en volt runt sig, man rider alltså inte. Man brukar ha olika inspänningar på hästen för att få den att arbeta rätt, trots att ingen sitter på.
Själv använder jag något som heter Pessoa system, det är riktigt bra, sitter som en slags sele på hästen och får den att arbeta på ett väldigt bra sätt. Min häst har blivit fantastiskt mycket finare att rida sedan jag började med detta.

Trevlig dag!


Här har vi en pessoasele. Jag spänner den inte på detta sättet, men den kan spännas på olika sätt beroende på vilka muskler man vill att hästen ska använda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0