Konsten att lukta museum

Ibland kommer det in äldre par på mitt jobb, och helt plötsligt så luktar det museum. Hur kan det komma sig att dessa människor luktar som ett museum? Ganska fascinerande faktiskt, och den här lukten får mig att tänka på när jag var liten och gick på Naturhistoriska museumet, det är exakt samma doft.
Det måste väl bero på att dessa personer bor i ett gammalt hus med äldre möbler, och att den doften sätter sig i kläderna sen? För det kan ju knappast vara så att deras kroppar har blivit så gamla att dem utsöndrar den doften, haha.
Ja här får jag minsann uppleva dem mest konstiga dofterna, det är en salig blandning, här kommer en lista med värsta/ Konsigaste dofterna. Jag börjar med det värsta.

* Parfymbomber, det är en så stark parfym att mina ögon tåras, i munnen smakar det parfym, man får huvudvärk, och doften försvinner inte på några timmar, trots vädring!

* Svettdofter, då menar jag riktigt STARKA dofter, som luktar så att det sticker i näsan, ush.

* Storrökare, luktar som om att ett helt askfat har vandrat in.

* Matdofter, luktar som att Mc Donalds kök har kommit.

* Museum doften, den är inte äcklig, bara konstig.

Ja det var några dofter man får känna på.

Så ett hett tips till alla därute, duscha så att alla slipper känna er svettdoft, spruta därefter INTE ner er med starkt doftande parfym, rulla er inte i maten, rök inte 15 paket cigaretter utan att duscha och byta kläder innan ni beger er ut på offentlig plats.



Sussie och jag. Sommar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0